Dwie nowe sztuczki Tiki oraz ich poradnik.

Tak jak w tytule napiszę Wam o nowych dwóch ! ( aż ) sztuczkach Tikusi.
Są to sztuczki ,, Przytul misia " oraz ,, Pif,Paf" . Czego dotyczą te sztuczki już Wam piszę. :
Sztuczka ,, Przytul misia"
Polega ona na podaniu psu pluszaka i patrzenie jak uroczo go przytula. U nas to nie wygląda perfekcyjnie, ale zawsze coś no nie ? Jak zaczęłam. Wzięłam krótki kijek i kazałam Tice usiąść. Gdy usiadła dałam smaczek. Następnie przystawiłam patyk do jej piersi i ta go objęła ( o to chodziło ). Nagrodziłam i zrobiłam kilka sesji. Przerwa i znów. Pięć sesji. I przerwa. Potem coś trudniejszego. Wyciągnęłam pluszaka i zrobiłam dokładnie to samo co z kijkiem. Gdy objęła dałam smaczek. Kilka sesje przerwa i znów. A oto efekt...

Tutaj wstawię zdjęcie lub filmik z tej sztuczki. 


Sztuczka ,,Pif paf"
Nazwa sztuczki jest mylna. Nie chodzi o przewrócenie się psa po tym dźwięku lecz takie jakby proszenie o coś ( sztuczka poproś ) zwane poddaniem się. Może lepiej by było zmienić nazwę, ale jak dla nas to ,,Pif paf". Jak ją nauczyłam ?. Kazałam Tice poprosić i dałam smaczek. Kilka sesji z tą sztuczką i przerwa. Następnie ustawiłam dłoń w pistolet i ukryłam tam smaczki. Tika od razu skapowała o co w tym chodzi. Jeżeli wasz pies nie skuma nie martwcie się. Możecie ustawić dłoń w pistolet i mówić ,,Poproś" będzie łatwiej. No to kilka sesji i przerwa. A o to efekt...

Tutaj wstawię zdjęcie lub filmik tej sztuczki. 

Mam nadzieję, że poradnik był prosty i zrozumiały. Dzięki za uwagę i jak tylko będzie okazja wstawię filmik lub zdjęcia.

Pa:*

6 komentarzy:

  1. Fajnie że udało ci się nauczyć psaiaka tych sztuczek :)

    Pozdrawiamy Ola&Luna

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, że ją nauczyłaś. Jestem ciekawa jak by wyglądał Kevin przytulając misia. :-)
    Pozdrawiamy :-D
    przygodyramzesa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje. Życzę powodzenia w dalszych sukcesach w nauce :).

    H&F
    http://jaimojaspanielka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy. A i przy okazji kiedy wyniki konkursu ?

      Usuń